Kunnen kippen permanent in een kippenhok verblijven?
We willen dit weekend 2 kipjes aanschaffen, de standaard bruine lohman kip (hennen). Nu ben ik bang dat ze m'n hele achtertuin gaan onder schijten dus wil ik informeren of het mogelijk is om de kippen permanent in een kippenhok te houden met een buiten ren er aan vast uiteraard die continu bereikbaar is voor de kipjes.
Welke afmeting moet deze ren minimaal zijn om een beetje fatsoenlijk leefgebied voor de 2 kipjes te realiseren? ik had ergens gelezen dat +/- 1,25m² per kip wenselijk is, klopt dit? en wat met de hoogte?
bedankt.
Natuurlijk kunnen ze permanent in een ren, als die maar groot genoeg is.
Jij vindt het wel leuk maar ik denk niet dat kippen het de eerste tijd leuk vinden bij jou.
Een goed kippenhok heeft een dag- en nachtverblijf en voldoende scharrelruimte. @Marleen
(Heb jij een toilet in je huis?).
Als je bang bent voor poep in je huis waarom heb je dan indien van toepassing een man en kinderen? :-)))
Niet een erg goed argument vind ik.
Mijn buren protesteren [met succes bij de wbv] tegen het voeren van de vogels. Zij hebben net als ik een tuintje [zij met ca. 20 stoelen, 3 tafels, partytent en jawel ...tegels] [ik heb een groen tuintje], maar de reden is .. zij wil niet in de vogelpoep lopen op haar BLOTE VOETEN! ] ... nou ja ... ;-))
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.