Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat ik heel snel gestoken word door muggen en mijn vader en moeder niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat ligt aan je bloed.
Muggen ruiken verschil in bloed, en dat van jou is waarschijnlijk lekkerder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat betekent dat je zoet bloed hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lichaamswarmte trekt muggen aan. Ze hebben een soort warmtesensor...Hoe hoger de lichaamstemperatuur, hoe lekkerder je bent... Verder vinden ze de een duidelijk 'lekkerder' ruiken dan de ander...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muggen worden door de geur en de warmte van je lichaam aangetrokken. Als je zweet ben je warm, dus dat trekt muggen aan. Ook als je een hoog vochtgehalte hebt, ben je een lekker snoepje voor de muggen. Het zijn wel alleen de vrouwtjes die prikken. De muggen prikken om zo eitjes te kunnen leggen. In het bloed van mensen zitten stoffen waardoor ze de eitjes kunnen maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel toevallig heb ik daar juist een uitzending van gezien met een test ...
Vrouw beweerde dat zij steeds gestoken werd en haar man niet... De test was als volgend .Ze moesten hun hand in een bak vol muggen steken , eerst moest de vrouw en je zag dat de muggen staken daarna de man en ook bij hem staken de muggen continu...
Conclusie van de test was dat de man er minder gevoeliger voor was dan de vrouw...m.a.w zijn lichaam reageerde er minder fel op maar kreeg wel even veel steken dan de vrouw...
Dus de ene kan er beter tegen dan de andere....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als muggen geen keuze hebben, als er bijvoorbeeld maar 1 uitzuigbaar slachtoffer wordt gevonden, dan zijn ze met alle soorten bloed tevreden. Kunnen ze echter kiezen tussen verschillende mensen (met verschillende geurtjes) dan zijn ze selectief en kiezen ze er de meest lekkere uit. "Het is een soort kiezen tussen verschillende soorten chocolade"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt echt aan het bloed. Onze drogist raadde altijd aan vitamine B te slikken als je op vakantie ging waar veel muggen waren, bijvoorbeeld aan een meer. Reken maar dat dat hielp. Normaal ben ik altijd de pineut, met vitamine B niet.
(Lees meer...)
Ivana
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit ga ik zeker proberen... ik ben altijd de pineut namelijk, ook omdat ik er nog al erg op reageer.. nu heb ik wel een apparaatje wat goed helpt als ik gestoken ben, maar ik voorkom het liever... dus vitmine b inslaan dit jaar :-) dank je wel.
Insecten worden aangetrokken door lichaamswarmte en bepaalde lichaamsgeuren (een mengsel van vetzuren, melkzuur en ammonium). Deze geur is bij ieder mens anders. Insecten hebben hierin hun voorkeur. Dit verklaart waarom sommige mensen meer gestoken worden dan anderen. Het verhaal dat insecten afkomen op lekker bloed is dan ook een fabeltje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding