Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn kat wil echt niet wennen aan mijn hond. Wat kan ik doen ?

Ik heb een beagle van 2 jaar oud zij is rustig en doet weinig op mijn kitten van 8 weken uit. Mijn kitten daarintegen valt vanuit haar reismand, waar ze momenteel overdag in verblijft, aan. Haar los laten lopen werkt niet. Ze valt mijn hond aan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Hoe lang heb je de kitten al? Bij ons duurde het met beide kittens 2 dagen voordat ze de hond accepteerde en met rust lieten.
Rieneke1
9 jaar geleden
Ik mag hopen dat je niet denkt dat je het kitten moet straffen?
En lees je eens goed in over wat en hoe een kitten is, en hoe ermee om te gaan.
Ritsuka
9 jaar geleden
Dat is eerder spelen wat ze doet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je geen ruimte hebt, om beide dieren vrij rond te laten lopen, had je niet aan de kitten moeten beginnen.
Een hond van twee jaar hoort ook niet meer regelmatig in de bench, als je dat toch wil, zet de bench dan open in de kamer, zodat de hond er vrij in en uit kan lopen. Ga op cursus met de hond, lees je in over katten en praat regelmatig met andere katten- en/of honden bezitters. Je hebt duidelijk geen kennis over deze dieren.
Compliment voor je antwoord Rieneke, ik kan helaas nog niet plussen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb de kitten nu 4 dagen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jongens leer lezen alsjeblieft. Ik heb mijn hond alleen in de bensch als de kitten los loopt. Ze heeft een prima leven hoor. En op een boerderij is ruimte genoeg. Vraag om tips en niet om afgeblaft te worden. Dit is mijn 1e kitten. En heb al meerdere honden gehad dus weet heel goed hoe ik daar mee om moet gaan !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zet ze dan in een andere ruimte, als je daar de ruimte voor hebt. Ik geef geen reacties om anderen af te katten of te kwetsen, maar in de hoop je ermee helpen. Ook een boerderij hond is geschikt voor een cursus, dat is leuk voor de hond, maar ook voor jou. Een hond heeft graag structuur, maar jullie leren elkaar er ook beter begrijpen. De leeftijd van je hond is ook geen belemmering om een cursus te volgen. Er zijn voldoende dierenbezitters die positieve ervaringen hebben met het houden van een hond, samen met een kat, vraag hen advies. Het zien en horen van hoe je het moet aanpakken, pik je makkelijker op dan schriftelijk advies.
Erna55
9 jaar geleden
@yvetjuh :
Ik zie nergens dat je afgeblaft wordt. Je informatie was niet compleet en daar wordt op gereageerd.
"Afblaffen" mag je het niet noemen wanneer iemand zegt dat je de hond niet in een bench kunt laten en dat je op cursus kunt.
Ivana
9 jaar geleden
Je hebt het kitten dus overdag in de reismand? Een kitten/kat moet je niet opsluiten, daar kunnen ze agressief van worden en angstig.
Het katje is bovendien te jong bij de moederpoes vandaan gehaald en helemaal nog niet klaar om in zijn nieuwe wereld een dergelijk probleem te hanteren. Je hebt het kitten pas 4 dagen en weet nu al geen raad met de gewenning van een BABY-poesje. Heb je het wel de kans gegeven eerst de geur van de hond in zich op te nemen, zonder het gelijk met de hond samen te zetten.
Heeft het kitten de kans gekregen eerst de kamer te verkennen en de schuilplaatsen te ontdekken waar hij zich kan terugtrekken? Oh, oh wat een slechte start. Breng het poesje terug naar de moeder en laat het nog minstens 4 weken daar. Lees je in de tussentijd goed in, of luister hier naar goede raad die uit liefde voor jou en het katje wordt gegeven!!!!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze loopt inmiddels gewoon al de hele dag los. Ik irriteer me er aan dat mensen doen alsof ik het slecht behandel en niet met dieren om kan gaan. Ja het is mijn 1e katje maar zeker niet mijn eerste hond.
Ivana
9 jaar geleden
Wel de eerste combinatie en daar gaat het hier over.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik verwijder het wel. Heb enkele dingen waar ik iets mee kan, maar de meeste mensen denken dat ze alles in het begin perfect hebben gedaan. Ik bedank de mensen die wel op een normale manier willen helpen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Kittens van die leeftijd zijn ondernemend en speels. Jouw hond wordt niet serieus aangevallen, en zal prima weten hoe te reageren.
Is ook een deel opvoeding voor het kitten wat veel te vroeg uit het nest gehaald is.
Je hebt goede kans dat het vriendjes voor het leven gaan worden, maar dan zal je wel wat vertrouwen moeten hebben.
Laat een en ander dus rustig op z'n beloop, en panikeer niet.
(Lees meer...)
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik probeer de kitten zo veel mogelijk haar gang te laten gaan. Als ze de hond ziet gaat ze grommen, blazen en zet ze een hoge rug op. Misschien ook een deel angst ? Ik ben niet het type wat snel in paniek schiet, maar ik wil het wel graag voor beide dieren eerlijk hebben. Daarom stel ik ook mijn vraag hier. Ik lees dingen dat je een kat hoog moet weg zetten in een bensch en dat is niet zielig ? Dan komt ze er helemaal niet uit.
Rieneke1
9 jaar geleden
Nee natuurlijk moet je een kat of kitten niet in een bench zetten.
Ja, het zal angst zijn in eerste instantie, en gaandeweg zal het meer speelsheid zijn.
Is het kitten net in huis? Eet en drinkt het goed, en verkent het de omgeving?
Zo ja, laat het dan gaan. De hond is een rustig type zo te horen, en weet hoe te reageren.
Als het kitten net in huis is en nog erg angstig, hou de hond dan even uit de buurt voor een of twee dagen, en laat het kitten alles rustig aan verkennen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gelukkig doet ze alles wat moet eten drinken en vooral speuren. Ik probeer haar wel gewoon te laten lopen
Rieneke1
9 jaar geleden
Dat lijkt me een goed plan, rustig aan en succes ermee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat al heel iets beter. Bedankt voor de hulp
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: