Mijn kat wil echt niet wennen aan mijn hond. Wat kan ik doen ?
Ik heb een beagle van 2 jaar oud zij is rustig en doet weinig op mijn kitten van 8 weken uit. Mijn kitten daarintegen valt vanuit haar reismand, waar ze momenteel overdag in verblijft, aan. Haar los laten lopen werkt niet. Ze valt mijn hond aan.
En lees je eens goed in over wat en hoe een kitten is, en hoe ermee om te gaan.
Een hond van twee jaar hoort ook niet meer regelmatig in de bench, als je dat toch wil, zet de bench dan open in de kamer, zodat de hond er vrij in en uit kan lopen. Ga op cursus met de hond, lees je in over katten en praat regelmatig met andere katten- en/of honden bezitters. Je hebt duidelijk geen kennis over deze dieren.
Compliment voor je antwoord Rieneke, ik kan helaas nog niet plussen.
Ik zie nergens dat je afgeblaft wordt. Je informatie was niet compleet en daar wordt op gereageerd.
"Afblaffen" mag je het niet noemen wanneer iemand zegt dat je de hond niet in een bench kunt laten en dat je op cursus kunt.
Het katje is bovendien te jong bij de moederpoes vandaan gehaald en helemaal nog niet klaar om in zijn nieuwe wereld een dergelijk probleem te hanteren. Je hebt het kitten pas 4 dagen en weet nu al geen raad met de gewenning van een BABY-poesje. Heb je het wel de kans gegeven eerst de geur van de hond in zich op te nemen, zonder het gelijk met de hond samen te zetten.
Heeft het kitten de kans gekregen eerst de kamer te verkennen en de schuilplaatsen te ontdekken waar hij zich kan terugtrekken? Oh, oh wat een slechte start. Breng het poesje terug naar de moeder en laat het nog minstens 4 weken daar. Lees je in de tussentijd goed in, of luister hier naar goede raad die uit liefde voor jou en het katje wordt gegeven!!!!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.