hoe voorkom ik dat mijn honden vechten?
Mijn ene hond valt steeds meer mijn andere hond aan. Ze is erg dominant. Beide teven. We hadden haar als eerste, dus wil dan ook de baas zijn over de ander. Voorheen viel ze alleen aan als mijn zoontje (bijna 2 jaar) eten in zijn handen had (koekje, cracker etc.) maar nu valt ze ook vanuit het niets aan. Het valt me wel op dat als mijn zoontje er niet is ze gewoon rustig zijn. Zodra hij bij de honden thuis is dan vechten ze regelmatig. Wat kan ik hieraan doen?
Ook pakt ze nooit het koekje van mijn zoon af (nog een aanname), dat staat er ook niet. Ze valt mijn hondje aan als mijn zoon een koekje in zijn handen heeft. Dat is wat anders!
Het woord GRIEZELIG....vooroordeel!
Graag eerst goed lezen oké voor je een reactie geeft!
Hier zit ik nml niet op te wachten (kritiek, vooroordelen etc.). Ik vraag advies met de goede bedoelingen!
Ik heb te veel kennis om niet te voorvoelen wat hier mogelijk zou kunnen gebeuren. Dit zijn geen aannames, dit is pure werkelijkheid. Als jou dreumes het middelpunt van hun gevecht is, kunnen ze op termijn ook hem aanvallen. Het is verkeerd om te schrijven: dat zal ze nooit doen. Ik hoop het van harte voor je zoontje, maar zeker is het niet.
Ik heb een worst case scenario hier: Hond valt aan en verwond jouw kind ernstig, of zelfs dood, valt daarna andere hond aan ook dood...
Dat de hond dat nooit eerder heeft gedaan, of normaal altijd lief is, zegt niets, zodra zij het gevoel heeft dat ze de baas is, zal ze de anderen op hun plek zetten. Dat zou toch afschuwelijk zijn?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.