Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vanaf welke leeftijd is frisbeeen gezond voor een hond?

Mijn pup (ondertussen ook alweer 9 maanden) is gek op frisbeeen. Maar ze springt soms erg hoog om hem te pakken, en dat lijkt me niet zo gezond ivm heupdysplasie. Maar op welke leeftijd is dit niet schadelijk meer, of blijft dit ongezond? Het gaat hier om een energieke bordercollie.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De hond moet minimaal 1 jaar liefst 1 1/2 jaar zijn. Inderdaad is het springen niet goed, niet alleen ivm de heupen. Maar vooral voor de pezen en spieren!
Het belangrijkste bij het frisbeeën is de gooi-techniek van de baas! Bij een goede hondenschool die frisbee in hun programma hebben, zal je eerst vooral daar les in krijgen, dus voornamelijk zonder hond! De hond zal dit hooguit 10 min. mogen doen, want het is heel intensief. Ga dus eerst op zoek naar een hondenschool die dit aanbiedt.In Brabant weet ik er wel een paar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Heupdysplasie is een erfelijke aandoening. Als je hond het niet heeft zal ze het ook niet krijgen van frisbeeën. Dus als ze er zin in heeft kan je het doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Frisbeeën kan al vanaf dat ze net uit de moeder komen! Dan is het juist goed om ze zo veel mogelijk te laten bewegen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Frisbeeen is hartstikke goed en leuk voor de hond én baas, maar begin ermee wanneer uw hond is uitgegroeid, de gewrichten moeten volgroeid zijn, wanneer dit is is afhankelijk van ras/grootte van de hond. u kunt ook info vragen bij dierenarts of honden vereniging veel plezier samen ....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste xKimss,
De leeftijd van de hond maakt niet zo veel uit. Het kan alleen kwaad op het moment dat de hond verkeerd land of veel springt op een harde ondergrond. Blijf dus vooral door frisbeeen maar doe het in het gras of zand zodat je hond zacht neer komt als hij hoog springt.
Veel plezier
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing