mijn ratten begrijpen het loopwiel niet, wat te doen?
Ik heb sinds kort een loopwiel in de kooi van mijn ratten. Het probleem is nu dat ze volgens mij helemaal niet begrijpen wat ze met het loopwiel aan moeten! ze gaan er wel af en toe in zitten als ik er een snoepje in gooi, maar ze lopen er niet in... Ik heb al d.m.v. snoepjes en aanmoedigingen geprobeerd om het ze te laten begrijpen maar het lukt niet echt. heeft er misschien iemand tips hoe ik ze dit kan laten begrijpen? Of is het misschien gewoon normaal, dat het een tijdje duurt? Ze zijn overigens wel vaker uit dan in hun kooi. Maar ik heb nu stage waardoor ik steeds erg laat thuis ben en ik ze alleen 's ochtends en 's avonds uit hun kooi kan laten. Om die reden heb ik ze ook hun loopwiel gegeven. zodat ze toch hun beweging krijgen.
Toegevoegd na 2 minuten:
Ps. Het is trouwens niet zo dat ze perse in dat loopwiel moeten rennen om mij een plezier te doen hoor! begrijp me niet verkeerd. Ik vind het alleen zonde dat ze er niet in rennen omdat ze niet weten dat dat de bedoeling is.
Sommige snappen looprad nooit. Ik heb 4 ratten, en maar 2 gebruiken het, en pas na een paar weken.
Gewoon voordoen.
Rat in loopwiel, wiel draaien en rad beletten eruit te springen.
Maar eigenlijk niets doen lijkt me het beste.
En je ratten slapen waarschijnlijk de hele dag als jij weg bent
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.