Wat is het beste voer voor tropische vissen?
Nadat ik een lange tijd goudvissen heb gehad ben ik overgestapt naar tropische vissen. Bij de goudvissen was het makkelijk om hun te voeren omdat ze voor hun grote korrels hadden. Nou voor mijn tropische goudvissen heb ik zinkende fijne, kleine korrels. Ik weet dat het voer binnen korte tijd op moet zijn en er niks van over blijft dwalen in het water voor een beter aquaria. Hoe dan ook is het lastig om te zien of er nou nog voer over blijft of niet aangezien de helft op het water blijft drijven en de ander helft de bodem raakt en dan niet meer goed te zien is omdat ik een donkere bodem heb. Bestaan er ook grotere korrels voor deze vissen, de dierenzaak hier had ze namelijk niet. Heb nog wel goudvissen voer maar dat lijkt me niet handig om die aan de tropische vissen te voeren..
Toegevoegd na 1 minuut:
Typ fout, geen tropische goudvissen maar normale tropische vissen, plaatjes in dit geval.
Verwen ze af en toe met een beetje levend voer, of met een blokje gedroogde tubifex.
Met moeilijke eters moet je echter oppassen en kies je best voor granulaat omdat daar een deel van zinkt, een deel zweeft en een deel drijft, dus voor alle vissen wat voer te vinden overal in het aquarium. Of garnalen de viseitjes opeten weet ik niet, babyvisjes lijkt me sterk. Omgekeerd is wel het geval: een garnaaltje kan af en toe een extra maaltijd worden voor 1 van je vissen. Maar ze kweken snel genoeg, dus een probleem is dat niet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.