Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verhuis je een kat naar een nieuw huis waar eerder al een vreemde kat heeft gezeten?

De plek waar we heen verhuizen heeft 3 jaar een kat ingezeten. Ik ben bang dat mijn kat meteen gaat plassen en zijn territorium afbakenen. Dit wil ik natuurlijk voorkomen. Is er een schoonmaakmiddel/manier om de geur van katten te verminderen zodat mijn kat hier minder stress van krijgt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

De reukzin van een kat is zo sterk ontwikkeld dat jouw kat ongetwijfeld zal ruiken dat er een andere kat in het huis heeft gewoon, daar ontkom je niet aan.
Wat wel scheelt is dat ze ook zal ruiken dat het geen verse geuren zijn: tenminste daar ga ik vanuit: ik neem aan dat de eerdere kat al enkele dagen vertrokken is?
Plas- en sproeiplekken kan je bespuiten met urine-off.

Bedenk dat hoe onzekerder jouw eigen kat zich voelt, hoe meer ze de neiging zal hebben te markeren.
Pak het daarom rustig aan, en geef de kat in eerste instantie maar toegang tot een enkel vertrek, waar je haar installeert met haar eigen vertrouwde spulletjes.
Plug een feliway-verdamper in, voor een veilig thuis gevoel.
Pas als je kat ontspannen is en tot rust gekomen, geef je haar toegang tot de rest van het huis.
Om de stress die een verhuizing sowieso oplevert wat te verminderen kan je je kat nu al op de Zylkene zetten tot ze in het nieuwe huis tot rust is gekomen.
Rieneke1
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing