Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik zeker weten of mijn zebravink ziek is?

Ik heb sinds een paar dagen twee zebravinkjes, ze zijn allebei bijna vijf weken, het vrouwtje van het stel zit de hele dag bol en slaapt veel, ze eet en drinkt wel goed en voor zover ik kan zien is er niks mis met de ontlasting ook blijft er niks achter op de veren. Ik maak me toch wel zorgen, ze zit niet alleen bol op de stok maar ook gewoon op de bodem of in het voerbakje als ze daar op t moment zitten en dat doet het mannetje niet. Ze blijven wel altijd samen en ze verplaatst zich ook altijd gewoon met hem mee.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je kunt zeker weten of je zeebravink ziek is als je er mee naar de dierenarts gaat. Je hebt de diertjes pas net dus je kent ze nog niet genoeg om te bepalen of ze ziek zijn. Even een afspraak bij de dierenarts maken en dan word je vast gerustgesteld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lijkt op stress. Het vrouwtje moet waarschijnlijk nog wennen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bol zitten en veel slapen zijn bij vogeltjes tekenen van ziek zijn. Of de ontlasting goed is kan je als leek niet beoordelen. Een goede vogelarts zal dit microscopisch willen onderzoeken op bv wormeitjes. Maak dus een afspraak bij de dierenarts. En wacht niet te lang, een vogel die tekenen van ziekte vertoont is al langer ziek, maar dit houden ze zo lang mogelijk verborgen, tot ze het niet meer kúnnen verbergen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding