Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn lapjeskatten temperamentvoller dan andere katten?

Onze dierenarts zei dat onze kat een kreng kan zijn. Puur vanwege haar uiterlijk. Klopt dit? Ze is lief maar ze heeft inderdaad haar dagdelen/momenten, haha.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

lapjeskatten hebben idd de naam pittige poezen te zijn.
toch is er wel onderzoek gedaan naar mogelijk verband tussen vachtkleur en karakter, maar dit verband is wetenschappelijk niet aangetoond.
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Lijkt mij onzin elke kat heeft een eigen karakter en dat komt vast niet door de kleuren.
Ook heeft elke kat zijn momenten van wel of niet aangehaald willen worden, dat is het leuke van een kat, zij/hij is de baas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien had hij gewoon pech met lapjeskatten.
Zelf had ik een aardige kat (een zwarte) die na de narcose van de operatie tafel sprong en de dierenarts zo hard in zijn been beet dat hij de wond moest hechten.
Gelukkig was het een sportieve dierenarts ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lapjeskatten zijn over het algemeen vrouwtjes en wellicht dat dat wat te maken heeft met het temperament. Maar ik denk dat voornamelijk het karakter hier in leidend is en dat lijkt me niets met uiterlijk te maken hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn dierenarts zei dat rode katten temperamentvoller zijn....het ligt gewoon aan de karakter van de kat zelf en niet aan de kleur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch zou het door het pigment kunnen komen. Het is bekend dat rode spaniels (honden) heel agressief kunnen zijn, terwijl anderskleurige spaniels geen speciale agressie vertonen.
(Lees meer...)
Ivana
14 jaar geleden
Lapjeskatten en schildpadpoezen, ze zijn over het algemeen wat temperamentvoller als andere katten. Het dierenasiel zal bijvoorbeeld om die reden lapjes alleen maar als solistische katten plaatsen, als er problemen zijn met andere katten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt mij niet weteschappelijk te onderbouwen...
Toch valt me op dat roodharigen ook bij mensen een extra temperamentvolle aard wordt toegedicht...
Men denkt waarschijnlijk : vurig van buiten, vurig van binnen...

Toegevoegd na 1 dag:
De genen voor de haarkleur zijn andere dan de genen die het karakter bepalen... Het zou mogelijk kunnen zijn dat een bepaalde combinatie hierin vaker voor komt, maar dan zou je toch wel op heel grote schaal onderzoek moeten doen om dat te kunnen concluderen....(en aangezien dat geen geld oplevert, maar alleen kosten, zal dat wel nooit gebeuren...)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij bedoelde dat jij temperamentvol bent!
Hij dacht dat te zien!
jij weet wel beter!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding