mijn Jack van 4 jaar en pit van 5 mnd hebben nu al 3 keer samen gevochten wat kan ik doen?
Mijn Jack Russel van 4 jaar en mijn pit van 5 mnd zijn nu al 3 keer aan de vecht geraakt! Hoe kan ik er het beste mee omgaan? Ja ik Zit op cursus heb puppycursus gehad en nu gehoorzaamheid 1 dus we doen het echt volgens de regels en kom aub niet met optie 1 weg doen ik hoop dat er iemand is die mij echt een goede raad kan geven..
Mvg carla
Allebei reu?
Jack Russell gecastreerd?
Jack heb je al 4 jaar [van jongs af aan]?
Pitbull heb je vanaf hoeveel weken. Is nog pup, maar mag niet meer alles van "de oudere hond" dus dat er ruzie komt, ja dat kan. Is het echt vechten, of beetje ruzieënd / vechtend spelen?
Aan de andere kant wordt de Pitbull jongvolwassen en kan het zijn dat deze vindt dat hij/zij de baas van de twee moet worden. Wat ik eigenlijk nu wel kan zeggen, is dat je niet "de baas" bent van deze 2 honden. Jij bent de eigenaar, maar niet de baas. Je hebt kennelijk niet genoeg overwicht, daarom vechten ze. Fijn dat je de puppy- en gehoorzaamheid cursus doet,
Het advies dat ik je kan geven is
* bevel ["zit" "blijf"] één keer zeggen
* niet schreeuwen
* beter negatief gedrag negeren [ja ik begrijp dat dát met vechten een beetje moeilijk wordt, maar wel met ander gedrag]. Heel belangrijk is ook of deze honden een nare jeugd hebben gehad, eerste weken of maanden of zelfs jaren van hun leven. Als dat zo is, moet je nog meer geduld betrachten omdat zoiets verankerd is in hun brein en daardoor zijn ze soms "anders" in hun reactie, hebben veel meer geduld nodig.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.