Wat moet ik doen bij opgehoopt vuil en klitten op oogleden bij mijn hond?
hallo,
Mijn hond Gizmo is een shih tzu x maltezer en is 7 jaar. Gizmo heeft sinds een paar maanden last van opgehoopte klitten en vuil bij zijn oogleden (zie foto).
We zijn er 2 of 3 maanden terug achter gekomen dat hij te weinig traanvocht maakt en daardoor kan het vuil niet uit zijn ogen komen (dit vertelde de dierenarts ons). de dierenarts heeft ons oogdruppels aangeraden, dit doen we sinds dien 3 keer per dag.
Omdat hij lange haren heeft en hij vaak met zijn poot over zijn ogen wrijft komen er klitten vast te zitten over en onder zijn ogen.
We hebben ook een zalf gekocht, Cavasan. De dierenarts zei dat dit zou helpen de ogen te reinigen.
Ook is zijn neus dikker geworden en kaal zoals je erg goed kan zien op de foto dit is later past gebeurt en wordt steeds erger. Is er iemand die weet wat dit kan zijn en hoe het komt?
Verder wil ik graag weten hoe we die klitten over en onder zijn ogen weg krijgen?
Toegevoegd na 1 minuut:
op de mooiste foto was het net bij de hondentrimmer geweest
de andere foto is gister gemaakt.
Het zal gaan klitten van de oogdruppels die plakkerig zijn.
Het is een scheet van een hondje, maar de laatste foto met die plakhaartjes is een trieste vertoning.
Het beste gewenst.
De recente zwelling rond zijn neus echter baart mij zorgen ( moet pijnlijk zijn) het doet mij erg denken aan een auto-immuunziekte, is evenwel aan de dierenarts om dit te beoordelen, wacht hier niet te lang mee...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.