Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als een kat hersenbloeding heeft gehad is er dan nog een kans dat hij weer opknapt en dier waardig bestaan krijgt?

Nadat mijn kat steeds vaker omviel ben ik bij dierenarts geweest. Hij zag niks en vermoede iets neurologisch.2 dagen in mandje te liggen urine liet hij lopen. Nu help ik hem de hele dag. Ondersteun hem en gaat op kattenbak. Is er een kans dat hij hersteld of moet ik advies van dierenarts opvolgen en in laten slapen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

@rexbo, het is misschien niet het antwoord dat je wilt horen, maar in dit geval is het het allerbeste het advies van de dierenarts op te volgen en je lievelingsdier in te laten slapen. Een goede dierenarts zal zo'n advies niet snel geven, maar als het gegeven wordt is het echt het enige goede advies.
Het zal een paar tranen kosten, maar echt hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Onze kat kreeg een paar weken geleden ook ineens epileptische aanvallen. Ze viel om, en na zo'n 20 seconden liep ze gewoon weer verder, hooguit een beetje verward. Op internet vond ik dat epilepsie aangeboren is, of een gevolg is van een andere ziekte. Bij katten komt het niet als zelfstandige ziekte voor. Bij ons kwam het omdat de medicijnen tegen de te snelle schildklier niet aansloegen. We hebben nu andere medicijnen, en ze heeft geen aanvallen meer gehad. Wel heeft ze nu als bijwerking van deze medicijnen buikpijn en diarree.
Heeft jouw kat inderdaad omvallen door hersenschade, dan denk ik niet dat daar iets aan te doen is. Maar laat anders bloed prikken dan weet je meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing