Kan ik antivlooien pipets voor de kat ook gebruiken voor onze kleine hond?
Sterker nog: vaak zijn de hele kleine pipetjes voor kleine hondenrassen op in de winkel, en dan krijg je druppels voor katten. Het probleem van druppels voor honden bij katten speelt alléén als het middel permethrin bevat.
"Toevallig" ben ik dierenarts. Mag ik je bedanken voor de min...?
Met alle respect, wat je schrijft klopt niet.
Ik twijfel voor geen enkel moment aan het feit dat jij meer hondenkennis, of zelfs kattenkennis zal hebben dan ik, ook al ken ik je helemaal niet, maar pretendeer aub niet meer te weten over de fysiologie van een dier of medicijnengebruik dan een gediplomeerde dierenarts. Dat zijn twee geheel verschillende dingen.
Als je meer weet dan een DA, waarom ga je dan überhaupt naar een DA? Ik neem aan dat jij toch hiervoor moet betalen, of biedt hij zijn diensten gratis aan omdat hij zo veel van je leert...?
Het gedrag van dieren is een aparte wetenschap genaamd "ethologie", die weinig te maken heeft met de dierengeneeskunde, en je zal misschien een geweldige etholoog zijn, zoals bv dit ook het geval was van Jane Goodall (die van de chimpansees), maar beslist geen dierenarts.
Ik vraag ook een beetje respect, en geen dingen roepen die niet waar zijn zonder kennis ervan te hebben. @Soeske
Bedankt!
Het merk maakt niet uit, het gaat om de samenstelling, met name het actieve middel, en dit moet verplicht worden gemeld op de verpakking én de bijsluiter. Als er geen permethrin zit in de druppels, dan zijn ze én voor katten én voor honden geschikt, mits het gewicht klopt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.