Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het beste voor een kat bij een verhuizing: een nachtje naar de opvang brengen of bij je houden tijdens de verhuizing?

Mijn kat heeft al veel verhuizingen moeten meemaken en binnenkort verhuizen we weer (nu voor het laatst!). Toen laatst een buurvrouw twee deuren verderop verhuisde was ze erg bang, totdat de verhuizers weg waren.
Is het beter voor haar om haar tijdens de verhuizing naar een kattenpension te brengen of om haar in de mand apart te zetten in het oude huis totdat ik zelf overga en haar dan meenemen?
Als ik haar naar de opvang breng moet ze in een hokje en begrijpt ze natuurlijk niet dat ik haar weer kom halen, dat lijkt me ook heel erg stressvol.
Bedankt voor de adviezen alvast!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik zou haar liever in het eigen huis houden, in een kamertje dat toch al leeg is maar waar nog de geur van eigenheid hangt. Als de verhuizers weg zijn en je gaat zelf naar je nieuwe huis waar iedereen vertrokken is, dan neem je haar mee, ook al ben je nog niet op orde.
Zorg op de nieuwe stek wel dat ze niet kan ontsnappen. Geef haar tijdelijk een kleine ruimte met eigen mand, eten en bak. Ze kan je stem horen en heeft oude en nieuwe geurtjes door elkaar. Is altijd beter dan naar een asiel.
Goed nadenken hoe je voor de kat zoveel mogelijk rust kunt inbouwen.
Hang een feromonen flesje (verkrijgbaar bij de dierenzaak) in het stopcontact in de nieuwe huiskamer, dat kalmeert.
Ivana
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarom het beestje dubbele stress bezorgen door het naar de opvang te brengen?
In een vervoersbox zetten zou ik ook niet doen, maar haar apart zetten in een kamertje met al haar spulletjes plus een feliway verdamper, en de deur op slot.
Geef het beestje nu al dagelijks Zylkene om de stress wat onder controle te houden.

Een pension eist trouwens dat de kat tijdig geënt is, ik weet niet of dat het geval is.
Rieneke1
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing