Reden en advies van plotselinge angst ene kat voor andere kat, wat te doen of laten?
Sinds vorige week is hier een vreemde situatie ontstaan. Voor een helder beeld. Ik woon op de 1ste etage van een appartementen complex. Mijn poezen komen niet buiten. Dat is hier ook niet mogelijk. Luna, de poes waar het om gaat leid aan HCM. Is gecheckt afgelopen woensdag en in orde.
Ik ben afgelopen woensdagavond een uur van huis geweest. Bij thuiskomst was ik Luna kwijt, Panda mijn andere poes zat vrolijk op de vensterbank. Luna lag al blazend en grommend onder de verwarming en had zelf haar ontlasting daar laten lopen.
Sinds een aantal uur had mijn buurman een poes in huis. Die volgens hem ook nog wel veel geluid maakte, i.v.m gemis oude baasje. Deze woningen zijn uit 2001, goed geïsoleerd niv. A.
Om er geen lang verhaal van te maken. Luna verdraag Panda niet meer. Ze vertoont gedrag wat lijkt op angstagressie. Panda gaat haar achterna. Luna blaast, bromt, steeds harder, en duikt in elkaar . Deinst achteruit gaat niet in de aanval.
Ze waren beste maatjes. Sliepen elke nacht samen op mijn buik.
Kan de aanwezigheid van die kat hier invloed op hebben uitgeoefend? Het klinkt mij sterk.
Is de Rolverdeling eventueel veranderd? Want Luna had eerst ''het hoogste woord''.
En ik verlang naar tips: Wat ik al doe, ze om beurten met een doek aaien voor de geur. Valeriaan in huis. Herintroductie, succes ervaringen, met ze spelen. Tevens zitten ze uit elkaar zodra het weer mis gaat en dan grijp ik in, is dat wel goed, of moet ik het ze zelf uit laten zoeken?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.