waarom knagen mijn ratten hun hangmatjes kapot?
heb sinds kort 3 ratten,
nu zag ik van die leuke hangmatjes voor de knaagers in webshops etc, maar dacht dat kan ik zelf ook maken.
nu al een aantal hangmatjes gemaakt maar langer dan een halve dag redden ze het niet, ze worden behoorlijk toegetakeld en de hangmatjes zijn niet meer bruikbaar.
waarom doen ze dit?
want bijna elke kooi die ik online tegen kom heeft wel 1 of meerdere hangmatjes er in hangen.
ligt het aan het materiaal wat ik gebruik (fleech+ katoen)
zijn het mannen of vrouwen?
wat hangt er verder allemaal in de kooi?
hoeveel aandacht geef je ze per dag en hoe lang mogen ze uit de kooi?
Mijn ratten knaagden altijd alles kapot wat ik in de kooi aanbracht, zelfs het looprad van 30 cm doorsnede van metaal wilden ze doorknagen
Mijn ratten hadden mijn dure uit de speciaalzaak op maat gemaakte gordijnen te pakken gekregen en de kooi in getrokken, binnen een dag waren het hele dure op maat gemaakte poetslappen.........
Ik heb er wel 1 die de gordijnen wil meenemen als hij los loopt, en als ik hem daar weg wil halen, gaat hij hard piepen in protest, haha.
ze hebben echt van alles in de kooi liggen en hangen. geef ze oo regelmatig een paar lapjes stof zodat ze die voor hun "holletje" kunnen gebruiken dit wordt ook regelmatig vervangen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.