Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een haan lenen bij iemand om mijn kippen te bevruchten?

Ik heb zelf dus geen haan bij de kippen lopen, maar zou ik zo maar bij iemand een haan kunnen lenen of 'pikken' mijn kippen niet zomaar een vreemde haan in de bijt :-)
( nu begrijp ik ook de spreekwoorden allemaal )

Mijn kip zat van de week op 5 eieren te broeden, maar ik heb geen haan dus heb ik hem er af gehaald. Het lijkt mij natuurlijk wel een keer leuk om kleine kuikentjes hier rond te hebben lopen.

Toegevoegd na 1 uur:
haar er dus afgehaald :-)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

ja hoor dat is mogelijk alleen zal het voor de kippen effe wennen zijn als er man rond loopt ik weet niet hoeveel kippen je hebt maar als je maar van 1 kip kuikens wilt zou ik die even apart zetten met de haan dan weet je welke eieren bevrucht KUNNEN zijn anders weet je niet welke kip dat ei gelegd heeft
en idd effe opletten in het begin met roofdieren ook vanuit de lucht want roofvogels lusten ook graag kleine kuikens
veel suc6 en plezier met je kipjes
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je tot nu toe geen haan bij de kippen hebt gehad, heb je eerder kans dat de haan in luilekkerland terecht komt, dan dat de kippen er niks van willen weten (een enkele lesbienne uitgezonderd....)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De kippen zijn kennelijks broeds. Ik denk dat het wel moet lukken om een haan te lenen bij een boer of zo, of bij iemand met een volkstuin.

Toegevoegd na 37 seconden:
die ook kippen houdt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik jou was zette ik een advertentie in het plaatselijke sufferdje of zo, of informeer eens bij een kinderboerderij.
Altijd wel een welwillende haan in de buurt lijkt me.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing