Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn kat afvalt?
Ik heb 4 katten. Een poes weegt een paar kilo te veel. Ze heeft geen tanden meer en eet daarom eigenlijk geen brokken. In de ochtend, namiddag (na 17:00) en 's avonds krijgen de katten blikvoer. Ze eet af en toe wel kittenbrokken (zijn eigenlijk voor mijn 5 maanden oude kater, maar heel de kattenfamilie eet er van mee). Af en toe krijgen ze wel eens een stukje vlees oid.
Aan beweging doet ze eigenlijk helemaal nooit iets. Ze loopt van haar slaapplek naar de etensbak en kattenbak. Spelen wilt ze ook niet, we hebben het met verschillende speeltjes geprobeerd maar ze lijkt boos te worden en gaat blazen. Met de andere katten wilt ze ook niet spelen, meestal blaast ze naar ze en gaat weg of probeert te slaan.
Hoe kan ik er toch voor zorgen dat ze afvalt?
Maar dat is flink aan het gewicht ja. Het klinkt echter als vier kinderen waarvan er eentje te dik is, maar de andere drie wel de hele dag door lekker eten krijgen. Natuurlijk blijft ze daar niet van af..... Dat ze niet meer beweegt kan natuurlijk heel goed veroorzaakt worden door haar gewicht ; dat beweegt niet zo prettig.
Als je haar oppakt weegt ze ook echt door en de dierenarts heeft ook gezegd dat ze aan de zware kant was, maar nu is ze nog zwaarder. Ze krijgen wel allemaal hetzelfde, ze krijgt wel soms wat minder, maar vindt het anders zo zielig. Ze heeft nooit echt veel bewogen, vroeger ging ze nog wel eens in de tuin in het zonnetje zitten maar doet ze nu eigenlijk nooit meer.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.