Is onze poes te snel afgevallen?
Wij zijn in juli verhuisd vanuit Amersfoort naar Kesteren. Wij hebben dus ook een andere dierenarts. Onze poes was veel te zwaar geworden, bijna 5 kilo. Dus ik heb haar op dieet gezet.
Nu is ze in 4 maanden tijd 500 gram afgevallen. En volgens de DA is dat veel te veel. Ze weegt nu 3,5kg Die 500gr is sinds de laatste weging bij onze DA in Amersfoort geweest, dat was begin juni.
Onze DA in Amersfoort zei dat ze 100gr per maand mag afvallen, nu is dat dus 125gr geweest. Niet zo gek, want er zit een stressvolle verhuizing tussen. En van een 1 kamer apartement heeft ze nu een heel huis met zolder tot haar beschikking en ze rent en dondert de trap op en af...
Nu heeft de nieuwe DA gezegd dat ze onbeperkt calorierijk voer tot haar beschikking moet hebben. Ik ben dus bang dat hij alles ongedaan maakt, want de poes is net zo'n vreetzak als haar broer geworden en kent geen maat.
Normaal ben ik degene die naar de DA gaat met onze katten, maar omdat ik vandaag niet kon is mijn man gegaan en daarom heb ik mijn vragen dus niet zelf aan de DA kunnen stellen.
Ter extra informatie, de poes heeft HCM.
En ze is 5 jaar en een paar maanden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.