Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het slim om een oud konijn nog te koppelen met een ander konijn?

Mijn konijn is onlangs 7 geworden en zijn broertje waarmee hij heeft samengeleefd is vorig jaar overleden. Ik zou hem nu graag willen koppelen met een nieuw konijn maar ik weet niet of het wel zo slim is als hij al best oud is.

Toegevoegd na 7 uur:
wat geeft de beste garantie dat mijn konijn gekoppeld kan worden met een ander konijn, hij is nogal schuw voor mensen maar heeft nooit problemen gehad met mijn andere konijn nadat hij gecastreerd was.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.dierennieuws.nl/konijnen/konijnen-zijn-groepsdieren-maar-welke-konijnen-passen-bij-elkaar

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dit kan wel, maar zoek dan een wat ouder konijn, bijvoorbeeld bij de knaagdierenopvang of het asiel, dat gaat meestal wel goed, een jong konijn erbij lukt meestal niet. Kies voor een vrouwtje als je een mannetje hebt, zorg wel dat het mannetje dan gecastreerd is of het vrouwtje gesteriliseerd. Lees meer in de link.

Toegevoegd na 20 uur:
Garantie heb je nooit als je gaat koppelen, wel kun je advies vragen bij de knaagdierenopvang of het asiel, zij hebben wel ervaring hiermee, neem bij voorkeur je eigen konijn mee als je een ander uit gaat zoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedoel je met wat ouder een konijn wat gewoon wat ouder is dus 5 jaar ofzo of ouder dan mijn konijn wat ik nu heb?
Ivana
10 jaar geleden
Mijn dochter heeft bij het asiel een ouder konijn als maatje gehaald en gevraagd of ze het mocht retourneren als het niet klopte. Het eerste konijn ging niet, met het volgende was het meteen 'dikke mik'. Veel gezelliger voor beide dieren, uiteindelijk zijn konijnen groepsdieren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het maakt niet zoveel uit, als het ook maar een volwassen konijn is. Je moet of jonkies bij elkaar plaatsen, of volwassen konijnen. Inderdaad Ivana bij het dierenasiel of de knaagdierenopvang kun je vaak een dier op proef meenemen. Je moet er wel om vragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: