Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke vis is gelukkig in een aquarium?

ik wil heel graag visjes of kikkertjes of iets anders voor in een aquarium, maar ik wil wel dat ze gelukkig zijn en zich niet opgesloten voelen.
welke water diertjes kan je gelukkig maken in een aquarium?
me robofish ben ik ook wel op uit gekeken :p
graag hoor ik water diertjes en wat ze nodig hebben om gelukkig te zijn :) dankje :D

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als je een vis, kikker, kreeftje of slak de juiste biotoop geeft, een dus zo natuurgetrouw mogelijke nabootsing van de plaats vanwaar het dier uit de natuur komt, dan zal dat dier "gelukkig" zijn, het zal zich dan ook niet gevangen voelen.
Overigens: de kikker hoort eerder in een terrarium thuis.
Bovengenoemde dieren zullen zich dan hun natuurlijke gedrag tonen en zich niet beperkt voelen in hun vrijheid, zij weten niet beter.
Een vis bijv. zal zich niet gauw "ongelukkig " voelen als het aquarium aangepast is aan zijn grootte, er voldoende beplanting is, de juiste voeding krijgt en de waterwaarden in orde zijn, bedenk dat ook in de natuur begrenzingen zijn : de oever.
Als mijn Diamantzalmen ( Moenkhausia pittieri ) na een waterverversing en bij een ochtendzonnetje massaal gaan paren, dan kan ik me bij dergelijk schouwspel toch niet voorstellen dat deze dieren treuren, ongelukkig zijn.
Als je aan vissen denkt: heb je een groot aquarium nodig ( de meeste beginners starten met een kleine bak, wat veel moeilijker te onderhouden is), een goede filter, verlichting en een eventuele verwarmer, maar vooral : documenteer je vooraf grondig, koop een paar boeken over aquariumhouden of ga naar de bibliotheek.
Succes.
Z512099
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing