Ik wil mijn konijn weg maar hoe?

Ik heb onlangs twee nieuwe konijnen en mijn oud konijn vecht ermee en hij bijt ook mij ouders soms ben ik echt bang van haar
ik heb besloten dat ik haar weg wil maar ik wil haar niet laten inslapen of doden
kan ik haar gewoon in een bos vrij laten of is dit heel slecht?
Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
13.9K
Ritsuka
9 jaar geleden
In bos vrijlaten is dierenmishandeling
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/hoofdgerechten/wild/grootmoeders-konijn-2562.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ooh ik lees nu pas dat je haar niet wilt doden, vraag eens rond bij vrienden misschien dat iemand nog een konijntje als huisdier wil hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als je ze vrijlaat dan redden ze zich wel. familie ooit gedaan, leven allemaal nog (na 6 weken).
Ritsuka
9 jaar geleden
Het is een huisdier, die weet niet hoe hij in het wild moet leven.

Het beste antwoord

Nee, het is verkeerd haar in een bos vrij te laten.
Sommige konijnen overleven dit, maar de meeste sterven een ellendige dood.
Het enig juiste wat je kan doen is het beestje naar het asiel brengen of afstaan aan een konijnen- of knaagdierenopvang. (al valt een konijn officieel niet onder de knaagdieren worden ze toch wel opgevangen bij knaagdierenopvangen).
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja maar in het asiel zal ze worden gedood en niemand zal haar meepakken als ze zo wild is
Rieneke1
9 jaar geleden
Wat een onzin, natuurlijk wordt ze niet gedood, hoe kom je daar nu bij?
En dat jouw konijn in de stress schiet van deze konijnen erbij, wil niet zeggen dat ze sowieso niet bij andere konijnen kan.
In de opvang pakken ze dat rustig en professioneel aan, en gaan ze proberen je konijn te matchen met een ander konijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Juliette dat gebeurt al jaren en jaren niet meer. Ze zullen goed zorgen voor je konijn en zoeken een vriendje voor hem. Daarna word er een passend huis voor gezocht. Is te minsten beter dan hem gewoon los te laten in het bos, dan is het nog maar de vraag of hij het overleeft. Je hebt dat nijntje in huis genomen, dan moet je ook je verantwoordelijkheid nemen. Dus opzoek naar een nieuw thuis. Een konijn is immers geen wegwerp artikel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Helemaal mee eens, geef het beestje een goed nieuw verblijf, dat kan bij het asiel, of knaagdierenopvang.
Rieneke1
9 jaar geleden
Frutseltje, best kans dat het prima gaat, als de diertjes rustig aan elkaar gewend kunnen raken.

Andere antwoorden (2)

Je kan ze in het bos loslaten, ze zullen niet sterven van de honger, maar aangezien het een tam konijntje is, zal het nog niet veel afweten van vluchten voor bijvoorbeeld vossen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
geloof mij hij is echt heel wild
Rieneke1
9 jaar geleden
Julliete, dat een dier zich wild gedraagt wil bepaald niet zeggen dat hij of zij in de natuur zal overleven.
Je moet gewoon netjes je verantwoordelijkheid nemen, en een goede plek voor het beestje zoeken.
Wellicht is hij in andere omstandigheden lang zo wild niet meer.
Je kan ze in sommige gevallen ook naar de kinderboerderij brengen.

Als je zeker wil weten dat ze goed terecht komt kan je haar naar het konijnenparadijs brengen.
http://www.konijnenparadijs.com/index.php/afstand-doen.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Kinderboerderij zou ik niet voor kiezen: weinig kans dat het konijn daar oud kan en mag worden.