Waarom miauwt mijn kat zoveel?
Ik word er echt gek van... elke ochtend (nu ongeveer een week of 2 dat hij dit doet) als ik nog heerlijk aan het slapen ben, is Mickey aan het miauwen op zo'n vreselijk hoog toontje (dat is overigens gewoon zijn normale miauw).
Ik heb altijd eten in het bakje dus hij kan geen honger hebben, Puma doet het niet, hij hoeft zich niet te vervelen want ze zijn met z'n 2 en als ik wakker ben vermaakt hij zich prima ook zonder mij..
Ook merk ik dat als ik achter mijn computer zit, Mickey regelmatig achter mij gaat staan en ook gaat miauwen, hij wil dan aandacht, meestal blijft hij dan lekker staan om geaaid te worden maar soms rent hij ook weer direct weg als ik hem wil aaien..
Ik probeer het te negeren maar dat lukt mij niet goed, als hij 's ochtends zo miauwt, zeg ik wat tegen hem, geef ik hem een aai en dan negeer ik hem en probeer weer te slapen, maar hij gaat maar doooooooooooor. En aan de ene kant vind ik het wel schattig want hij loopt rustig over mij heen als ik slaap, ruikt aan mijn haar, likt mijn haar, gooit mijn drinken op het nachtkastje om, haha, maar ik ben chronisch ziek en heb mijn rust wel nodig en ik word nu toch wel vervelend wakker elke keer... iemand die weet wat het zou kunnen zijn en wat ik eraan kan doen? Alvast bedankt.
Oh, er zijn overigens meerdere vragen over miauwende katten maar niet met antwoorden waar ik iets aan heb.. :)!
Het is een jonge kat die geleerd heeft aandacht te krijgen wanneer hij miauwt, is ook een aanhankelijke kat ( beter dan een onverschillige).
Het klinkt hard, maar ik zou hem uit de slaapkamer weren, zodat u een ongestoorde nachtrust hebt.
Dat werkte erg goed bij onze kat.
@Flyingcrow, ja hij miauwt zeker graag, het is een echte prater en dat is ook niet erg, maar hij doet het nu ook een beetje dwangmatig voor aandacht en dat is niet de bedoeling.. :)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.