Ik heb nieuwe konijnen maar ze komen niet overeen met mijn oud konijn?
Ik heb zojuist 2 nieuwe konijn tjes bij mijn 1 jaar oud konijn gezet.
Er is een soort verbinding tussen de koten maar die kunnen ze nog niet gebruiken. Maar ze kunnen elkaar wel zien mijn nieuwn meisje keek heel nieuwsgierig naar het oude konijn maar het oude konijn beet in de lucht het leek alsof hij haar bang wilde maken.
Hij beet ook op de draad.
Wat moet ik doen, hij doet dit enkel bij mijn nieuw meisjes konijn niet bij mijn nieuw jongens konijn.
Ps ik weet niet zeker welk geslacht mijn oud konijn heeft. ik dacht een jongen maar hij heeft rodepipi .
Is dit wel normaal????
Het zijn levende wezens met eigen karakters, wensen en verlangens.
Als ze niet met elkaar kunnen opschieten moet je ze niet bij elkaar zetten. Dan vallen er dooien.
Als je wil weten wat ze doen als ze elkaar kunnen aanraken, dan haal je de konijnen uit de kooien en laat je ze, waar je bij bent natuurlijk, ergens los in een ruimte waar ze nergens onder of achter kunnen komen. Leg wat appel/ wortel/andijvie/komkommer en hooi op uitgespreide kranten en kijk wat ze gezamenlijk gaan doen. Als alles goed gaat, dan kun je dit op deze manier vaker doen, elke dag een uurtje los, totdat ze helemaal zijn gewend om elkaar te accepteren en ze ook samen kunnen zijn als ze weer terug worden gezet in hun hok(ken).
Maar pin mij er niet op vast als het toch mis dreigt te gaan, want een konijn bepaalt nu eenmaal zelf me wie hij/zij om wil gaan en met wie niet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.