Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn hond valt auto's aan hoe kan ik dit oplossen?

Als ik met mijn hond ga wandelen en er komt een auto voorbij dan wil hij die aanvallen, weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Wees assertief, leer je hond dat goed af. Streng zijn, als het moet, maar blijf kalm om hem een goede energie te geven.

Merk dat gedrag van je hond vroeg op en disciplineer hem door de ketting goed een keer te trekken. Als het niet helpt, dan geef hem opdracht om te zitten. Als hij braaf zit, dan mag je hem belonen door een aaitje geven. Blijf hier doorgaan totdat je hond auto's totaal negeert.

Je hond moet weten wat jij wil. Jij bent zijn roedeleider en niet andersom. Want op dit moment denkt je hond dat hij je roedeleider is en wil dat jij met hem meedoet met zijn gedrag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het gebruik van een (slip) ketting is dierenmishandeling! De hond moet afgeleid worden door de eigenaar en beloont worden voor aandacht voor de baas, dit moet op voldoende afstand gebeuren en als dat goed gaat langzaam opbouwen naar dichterbij. Maar nog belangrijker: naar een goede hondenschool waar positief getraind wordt en correctie-middelen verboden zijn!
jodyenboyke
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing