Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kunnen blauwe neons en kardinaal tetra in 1 school zwemmen?

Ik kan niet kiezen tussen blauwe neon of kardinaal tetra dus kwam het in me op of ik bv 5 blauwe neons koop en 5 kardinaal tetras en ze dan in 1 school kunnen zwemmen of is diet onmogelijk en kan ik better 10 van 1 soort kopen zoja welke vissen zijn better de blauwe neons of de kardinaal tetras hopelijk kunnen jullie me helpen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

De Blauwe neon en de Kardinaaltetra zijn verschillende soorten, gaan niet samen in 1 groep zwemmen, ze kunnen wel samen gehouden worden.
De Kardinaal is veel kleurrijker en iets gemakkelijker te houden dan de blauwe, een groep van 10 of meer Kardinaaltetra's is best indrukwekkend en heel speciaal.

Toegevoegd na 1 minuut:
De blauwe is een vreedzame scholenvis die zeer geschikt is om te houden in gezelschap van andere vreedzame vissen die extreem zacht en zuur water nodig hebben. Aangezien ze zeer gevoelig zijn voor nitraat is het noodzakelijk om regelmatig een flink gedeelte van het water te verversen. De dieren zijn ook gevoelig voor stip. Het aquarium moet verder aan de randen en achtergrond dicht worden beplant met soorten die tegen de extreme wateromstandigheden kunnen.

Toegevoegd na 22 minuten:
De Kardinaaltetra is eveneens een vredelievende en levendige scholenvis, hou 10 tot zelfs 20 exemplaren bij elkaar, past heel goed in fraaie dichtbeplante gezelschapsaquaria, houdt van gedempt licht.

Besluit : gezien de grote gevoeligheid voor nitraat ( regelmatig veel water verversen ! ), alsook voor witte stip bij de Blauwe tetra, zou ik opteren voor de kleurrijke en gemakkelijker te houden Kardinaaltetra.

Bovenste foto: Kardinaal Tetra ( Cheirodon axelrodi )
Onderste " : Blauwe Neon ( Paracheirodon simulans )

Toegevoegd na 1 uur:
Nog een tip:
Als ze niet echt in een schooltje zwemmen, of bijna nooit, voelen ze zich te veilig, zien ze daar de noodzaak niet van in. Zet er dan bijv. een Zwaarddrager bij, deze grotere vis doet de kleine Tetra's geen kwaad, maar zal er voor zorgen dat ze eerder een schooltje vormen...
Z512099
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing