Hoe lang mag de wond nog bloed afgeven na de castratie?
Mijn 2 katers zijn vandaag gecastreerd. Rond 11.15 moest ik ze heen brengen en rond 13.30 kon ik ze weer ophalen. Nu weet ik dat ik moet checken of het teveel bloed en dat ik moet letten op nabloeden. Maar mijn vraag is, hoeveel bloed mag er zijn en hoe lang mag dit duren?
Mickey heeft bijna geen bloed, een paar plekjes kun je wel zien (ze laten zich gewoon oppakken en zich inspecteren maar ik laat ze liever even met rust).. Puma laat wel wat bloed achter waar hij heeft gezeten en het lijkt bij hem ook wat donkerder te zijn qua bloed op de wond. Nu weet ik dat het allemaal nog maar net gebeurd is en dat dit waarschijnlijk normaal is maar goed, dit zijn mijn eerste katten en ik wil gewoon zeker weten wat normaal is en wat niet normaal is.. alvast bedankt..
Toegevoegd na 34 minuten:
Heb net ook even met de dierenarts gebeld, die zegt, het mag wat bloeden maar niet teveel...
En teveel is als het er echt uitstroomt en een druppel mag, maar ja, dat zijn 2 extremen, een klein druppeltje of een grote bloedstroom, maar alles daar tussen mag dan wel ? :S Iemand die ervaringen wil delen of een iets uitgebreider advies heeft :)?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.