Kunnen katten stinken dat de buren er last van hebben?
Misschien een wat rare vraag maar toch.
Ik heb 2 katers, heel lief en goed opgevoed wat wil zeggen dat ze niet sproeien, wildplassen, wildpoepen of andere rare dingen doen (voor een huiskat).
Ik heb sinds kort (anderhalve maand) een kattenren zodat ze toch af en toe lekker naar buiten kunnen (ik wil ze namelijk niet los buiten hebben). Mijn buurvrouw kwam net vertellen dat zij ongelooflijke stankoverlast heeft en zij denkt dat dit van mijn katten komt. Ik ruik zelf niets, natuurlijk hebben katten een bepaalde geur, ze ruiken nou eenmaal gewoon naar kat. Urine zou ik zeker ruiken want ja, dat is natuurlijk zo sterk, zelfde met andere ontlasting, dit ligt er dan ook niet. Kan het dat zij dan toch mijn katten kan ruiken of is de kans groter dat er een andere kater loopt die bijvoorbeeld wel sproeit. Ik wil natuurlijk geen overlast veroorzaken maar ik wil ook niet zomaar van deze beschuldigingen krijgen want ik neem het zeker serieus.
Ik heb gezegd er op te zullen letten of ze wat aparts doen, maar ik weet 100% zeker dat ze dit niet doen want normaal let ik ook op. Maar goed, mijn vraag dus, als mijn katers niet sproeien, geen sterke geuren afscheiden (anders zou ik ze zelf ook ruiken), kan het dat mijn buurvrouw enorme overlast heeft (en dus niet lekker buiten kan zitten) door mijn katten en hun geur?? Zij heeft zelf overigens ook een kat (vrouwtje), die volgens haar natuurlijk niets doet terwijl die regelmatig in mijn tuin zit..
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.