zieke hond uit asiel gekocht, mag dit?
Hoi, 5 maanden geleden heb ik een hond gekocht uit het asiel.
Ze was heel mager, en de asieleigenaresse vertelde dat ze mishandeld is in haar vorige gezin.
Ik heb haar mee naar huis genomen, waar ze het voer uit het asiel wat ik overgekocht had, weigerde te eten.
Ik heb ander voer gekocht, dat ze wel at, terwijl het asielvoer hartstikke goed is.
In het vervolg heeft ze alleen het nieuwe voer gegeten.
4 geweldige maanden gehad met deze hond, maar ineens stopte ze weer met eten, en begon ze te braken.
Ik ben naar de dierenarts gegaan, die me vertelde dat het een maag- en darmziekte was.
Antibiotica gekregen etc. maar het braken stopte niet.
Weer terug bij de dierenarts is er een bloedtest afgenomen, en bleek ze zwaar nierpatiënte te zijn.
Ik heb speciale niervoeding mee naar huis gekregen en ze heeft aan de dialyse gelegen.
Nu, 14 dagen later is er niks meer mogelijk, en zal ik mijn hond moeten laten inslapen.
Al €650 dierenartskosten kwijt geweest deze maand
Ik heb niks van deze ziekte gehoord toen ik haar gekocht heb in het asiel, maar de dierenarts zegt dat ze al lang voor ze in het asiel terecht kwam deze ziekte had.
Ook van een vrijwilligster uit het asiel heb ik gehoord dat mijn hond al braakte in het asiel.
Nu heb ik op internet gelezen dat de hond eerst een hele keuring gehad moet hebben, wat mijn hond dus niet gehad heeft.
In de regels van het asiel staat dat als ziekte na aankoop van de hond optreed het asiel niet aansprakelijk is.
Is dit oké?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.