Kan een konijn rondlopen in een tuin met kunstgras?

Stel ik neem twee konijntjes, dan wil ik ze ook wel eens (onder 'toezicht') laten rondlopen in mijn tuin. In mijn tuin heb ik echter kunstgras. Dit is niet goed voor konijntjes lees ik. Kan dit dan niet? Of kan ik ze leren daarvan niet te eten? Het gaat dus alleen over het loslopen in de tuin zelf, niet dat ze dit in hun hok of ren krijgen!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan wel, maar er is een gevaar dat ze van het nepgras zullen eten ik zou het voor de zekerheid maar niet doen.
Ivana
10 jaar geleden
Ze zullen het echt niet voor gras aanzien. Geef ze en paar peentjes als je ze loslaat, zodat ze wat te knabbelen hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hoi
mijn cavia liep ook altijd in de tuin rond en wij hebben ook nepgras
als je oplet en er voor zorgt dat ze het niet eten moet het gewoon kunnen.
mijn cavia heeft er ook nooit last van gehad

Antwoorden (2)

Beter niet doen, plastic wordt niet verteerd en is gevaarlijk voor hun organen.
Ze leren er niet van te eten kan niet, het is en blijft in hun ogen voedsel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een 'knagerig' konijn hebt, wat de meeste wel zijn, zou ik het niet doen. Kunstgras is immers wel 'plastic'... en plastic mogen konijnen niet (teveel) eten. Konijnen hebben gevoelige darmen dus kunstmatige dingen kunnen gevaarlijk zijn. En het is heel lastig om konijnen te leren om iets niet te eten en je kan ze ook niet constant in de gaten houden toch?
Alleen als het niet zo'n vreet-konijn is kan het misschien, zulke konijnen heb je ook. Die eten alleen het lekkerste, dus geen kunstgras. Misschien knagen ze er wel aan maar als ze merken dat het niet lekker is houden ze ermee op. In elk geval voldoende hooi geven enzo, dan heeft hij geen zin in kunstgras.