Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat te doen bij blinde/zieke kip?

Onze kip is opeens ziek, het lijkt of ze haar eten niet kan vinden. Ik moet haar met de hand voeren. Is het ouderdom een ziekte of echt blind?

Ps ik vond een soort langwerpige luizen in haar veren hebben deze er iets mee te maken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Vaak komt dit inderdaad door ouderdom, maar die luizen zullen nog wel eens bloedluis kunnen zijn.

Deze luizen vind je overal in je kippenhok, ze zijn heel klein, en als je je hand op de kip houd kunnen er meteen een paar op je hand kruipen. Deze zijn niet schadelijk voor jou.

Bloedluis die zuigen langzaam de kip leeg. Dus na een tijdje is het mogelijk dat je kippen minder functioneren, geen eieren meer leggen en niks meer gaan eten. Dit.komt best er dan te weinig bloed in het lichaam aanwezig is en er delen van de hersenen uitgeschakeld worden.

Ik adviseer je naar de dichtstbijzijnde tuinwinkel (ik kan even niet op de naam komen) te gaan en het daar te gaan vertellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tja misschien een wat minder populair antwoord zal dit worden
maar een oude kip,.... tja
in de natuur zou zoiets al snel opgelost worden , roofdieren ruimen oude en ziek dieren op en geloof me als een kip zo oud wordt dan loop je het risico dat de andere kippen het zelf zullen "oplossen". door de ziek kip dood te pikken
en nu het vervelende, aangezien kippen niet meer in de natuur leven moet jij de natuur "nabootsen". of iemand vinden die het voor je wilt doen.

sterkte
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing