Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom blijft mijn konijn met de poten helemaal naar achteren liggen?

Hallo ik stond deze middag op en opeens zag ik dat één konijn van de twee helemaal bleef liggen op de grond met de oren op de rug en de pootjes helemaal naar achteren, stokstijf bleef die liggen. Ik heb twee mannetjes als konijnen en gaf gewoon groenten, niet teveel en te weinig? Is mijn konijn ziek? Wat moet ik doen?

PS: Ik kan geen dokter betalen momenteel, mijn grootouders vertikken het om naar de dierenarts mee naar te gaan en kan dit zelf niet betalen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

als hij hard aan het hijgen was met zijn bekje open kan het van de warmte zijn. ze liggen zo vaak om sneller af te koelen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb zelf twee konijnen die op een zelfde manier liggen als ze zich op hun gemak voelen. Pootjes naar achter, volledig ontspannen. Er hoeft dus helemaal niks aan de hand te zijn.

Eet en drinkt hij gewoon? En loopt hij nog gewoon? Als een konijn verzwakt/ziek is zit hij over het algemeen stil in een hoekje, met de oortjes naar achter. Dat zijn dingen waar je uit kunt opmaken hoe je konijn zich voelt. Als een konijn niet meer eet moet je snel langs de dierenarts: als een konijn 24 uur niet eet houdt zijn verteringssysteem ermee op en is het vaak einde verhaal. Als je er op tijd bij bent kun je hem gewoon dwangvoederen met een spuitje en Olvarit, maar doe dit alleen op aanraden van een dierenarts.

Ik ben van mening dat je geen huisdieren moet nemen als je de dierenarts niet kunt betalen, dat hoort namelijk net zo goed bij een huisdier als de aanschaf van het diertje en zijn kooi. Mocht je écht niet langs de dierenarts kunnen, bel er dan tenminste een op en leg de situatie uit. Dit is altijd gratis. Een goede dierenarts voor konijnen (om te bellen) is Dierenkliniek Huizerweg in Bussum (035-6914661).

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing