Hoe herken je een zwerfkat?
Een maand of twee geleden vond mijn broer per toeval een kat op zolder, die daar heerlijk lag te slapen en waarschijnlijk door een open staand raam het huis in was geklommen.
Kat zag er gezond uit dus is weer buiten gezet.
De kat is een paar weken ogenschijnlijk weg geweest.
Echter nu zit diezelfde kat al minstens twee weken onafgebroken in zijn tuin. Voor zover mijn broer kan nagaan is de kat er altijd, overdag én 's nachts. Het lijkt er dus op dat hij niet naar huis, waar dat ook mag wezen, gaat. Maar hij moet wel ooit een huis gehad hebben want hij is super aanhalig en zodra je de tuindeur open doet komt hij al naar je toegerend, dus een echte (ver)wild(erde) zwerfkat is het ook niet. Hij miauwt erg veel, vooral voor de deur of hij naar binnen mag.
Hij is slank, maar lijkt in onze optiek niet ondervoed (eerder jong, een jaar of 1 à 2). Er zitten vreemde bolletjes in zijn vacht maar het is moeilijk te zeggen of dit een beestjes-achtig iets is of dat het van een plantje komt. Nagels zijn erg lang, vacht ziet er (in onze ogen) normaal uit.
Hij draagt geen halsband.
Heeft er iemand tips om uit te vinden of deze kat bij iemand hoort? (Naast in de buurt vragen). Ik las iets over een papieren halsbandje maken met 'Wie ben ik?' er op, maar hoe maak je zo'n halsbandje? (We willen het arme beestje ook niet per ongeluk ophangen :P).
En wat kunnen we nog meer doen?
Op Amivedi hebben we al gekeken, daar kunnen we hem niet linken aan een kat.
Graag tips :-)
Zijn alle katten verplicht gechipt (En bij geen chip dus een zwerfkat) of is dit een keuze van de eigenaar?
Hij kwam op z'n gemakje naar me toe en ik gaf hem een paar klopjes op zijn kop; daarna volgende hij me mijn huis in, liep langzaam naar de hal, krulde zich op in de hoek en viel in slaap. Een uur later liep hij naar de deur en ik liet hem eruit. De volgende dag was hij er weer, groette me in de tuin, liep naar binnen, zocht zijn plekje in de hal en sliep er weer een uurtje. Op deze manier verliep het een paar weken. Nieuwsgierig geworden klemde ik een briefje aan zijn halsband: "Ik wil graag weten wie de eigenaar is van deze mooie, lieve hond en of u zich ervan bewust bent dat uw hond haast elke middag naar mijn huis komt om te slapen." De volgende dag arriveerde de hond voor zijn dutje, met een ander briefje aan zijn halsband: "Hij woont in een huis met 6 kinderen, waarvan 2 jonger zijn dan 3 jaar. Hij probeert zijn slaap in te halen. Mag ik morgen met hem meekomen?"
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.