Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe houd ik mijn huis fris? (zie beschrijving)

Ik ben heel blij met mijn 2 honden.
Een Chihuahua en een 11 jaar oude vuilnisbak.
Nou stinkt die oude een beetje (oude honden stinken altijd een beetje).
Maar ik heb er last van.
Ik ruik namelijk in de woonkamer en in de keuken zijn mand.
En de bench van mijn Chihuahua ruik ik ook want dan ruik ik gewoon ze voerbakje (chihuahua voer stinkt).
Ik heb namelijk een heel sterke neus.
Hoe hou ik me huis nou fris?
Wat kan ik er nou aan doen.
Met parfum volspuiten gaat niet want is slecht voor de vacht en dat maskeert alleen maar.
Maar ik stoor me er mateloos aan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Door huidafscheiding laten honden nog wel eens een geur achter op hun favoriete plekken Voldoende frisse lucht naar binnen laten, de ruimte schoonmaken met Soda en eventueel bleek en een automatische lucht vervrisser die op tijd een lichte neutraliserende geur spuit als Jasmijn of lelie bloesem. Sandalwood (zuiveringshout) wierrook af en toe of een brandertje met etherische olie af en toe doet wonderen.

Ook de honden wassen met honden shampo met bijvoorbeeld nertsenolie soms doet wat babyshampoo ook wonderen. Niet te vaak want honden hebben een huidbalans die niet te erg verstoord moet worden. Droog de hond ook af na het uitlaten want anders gaan ze ook makkelijker geuren. En ook de brokken vallen bij de ene wat minder dan de ander. Is dit een bijdrage aan het probleem probeer dan door rustig over te gaan op andere merken wat ze beter verdragen.

Voor de dekens en dergelijke Zuiveringszout (ofwel soda) er over strooien, laten rusten (paar uur) en in de wasmachien. Soda obsorbeerd ook goed geurtjes en trekt vuil uit vezels. Zo heeft de machine een betere kans. Dit kan ook met bijna alle soorten tapijt.

Hoop dat dit helpt

Toegevoegd na 17 minuten:
Oudere honden hebben een andere brokkensoort nodig dus als deze nog niet op senior voer zit kan het een idee zijn om te switchen in elk geval voor de 11 jaar oude, eventueel in overleg met een dierenarts bij evt. medische zaken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing