mijn hond heeft een andere hond gebeten moet ik hem laten inslapen?
Mijn hond van 4 jaar heeft gisteren een langskomende hond gebeten.
Ik ben er tussen gegaan om ze uit elkaar te halen, de langskomende hond had een wonde aan zijn oor.
Onze hond zit door de dag terwijl we werken zijn in een ren en als we thuis zijn loopt hij in de tuin of zit hij binnen.
Hij is lief naar ons en onze bezoekers toe , waakt terwijl hij dat moet doen.
Gisteren is hij op een onbewaakt moment , door de raam(die we open hadden gezet om te verluchten nav het warme weer) naar buiten gesprongen en is hij zonder blaffen op de langs komende hond afgesprint en beet hij.
Wat kan ik het beste doen met mijn hond moet ik hem laten inslapen of wat kan ik doen (buiten mijn ramen toe te houden), we zijn ten einde raad en van slag .
We zien ons dier heel graag maar we willen er geen problemen meer mee.
Een hond kan hooguit een uurtje alleen zijn? Ik weet niet wat voor honden jij gewend bent maar dat is wel het meest rare wat ik ooit heb gehoord.
Dan blijven er niet veel honden meer over, niet iedereen zit met een uitkering thuis. Al die honden maar in laten slapen volgens jou?
Even de schade (dierenarts kosten )vergoeden , verder geen probleem.
Niels 1411 heeft gelijk,een hond de heledag alleen in een ren dierenmishandeling .
Niet voor 1x maar de hele week wel.
Wij hebben ook een hond gehad,mijn vader werkte,mijn moeder was meestal thuis,dus er was altijd iemand,en ik liet hem uit als ik uit school kwam,dus wat heeft dat te maken met thuis zitten met een uitkering?
Als je beide werkt heb je geen tijd voor een hond en dan kan je probleem gedrag krijgen.
@laurena, begrijp je reactie naar ronnievie, maar een ren is meer dan sommige honden met werkende baasjes krijgen (tenzij hier met een ren een bench bedoeld wordt)
Het is waar dat je meer kans maakt op gedragsproblemen maar het is ook weer niet zo dat deze onvermijdelijk zijn.
Zoals je leest is de hond lief en sociaal naar eigen mensen en bezoek....hoe is verder eigenlijk zijn uitlaatgedrag?
Hoe lang is jullie hond alleen thuis per dag en hoe groot is de ren?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.