Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen als een hond er niet tegen kan dat we knuffelen en zoenen?

Als de hond zelfs ligt te slapen en mijn man en ik op de bank liggen te knuffelen en te zoenen, dan komt die aangestormd en probeert hij op ons te springen en te likken en te bijten.

Toegevoegd na 9 minuten:
En waarom vertoont hij dit gedrag?
Het is een puppy van 5 maanden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Hij ziet dit als spel en als puppy's kans zien om mee te spelen, zijn ze er als de kippen bij.
Toch moet je dit verbieden. Stuur hem terug naar zijn plaats. Als hij wordt uitgenodigd is hij welkom, anders niet. Dat moet hij nog leren. Heeft niets van doen met jaloezie.

Toegevoegd na 5 minuten:
Dat likken en bijten wil niet zeggen dat hij jaloers is. Puppy's gebruiken de eerste tijd voortdurend hun tanden om hun energie te uiten en deel te nemen aan een spel.

Wees consequent in de afwijzing van dit gedrag. Hij mag met jullie spelen als jij hem de kans geeft. Jij begint en eindige het spel. Gebruik daarvoor een duidelijk woord, bijvoorbeeld 'klaar'. Houd dan ook direct op en niet nog een beetje spel als toegift, dan is 'klaar' niet meer duidelijk.
Ivana
10 jaar geleden
Jaloezie of meespelen zijn mogelijke verklaringen, maar wat je er aan kunt doen, is de pup tijdelijk in een andere kamer laten. Tot je uitgevreeen bent :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb dat ook meegemaakt als ik mijn lief in de sofa zoende en knuffelde.
de hond van mijn tante kon dat ook niet verdragen. ik denk dat het iets met bezit of afbakening van territorium te maken heeft.
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing