Jonge duif gevonden, hoe de nacht laten doorkomen?
Ik heb vanalles al gebeld. De dierenarts, dierenambulance, 144, ik word iedere keer doorverbonden en krijg dan een antwoordapparaat.
Vanavond hebben wij een jonge duif gevonden, hij zat al een hele tijd wat suf te kijken en later werd hij onder ons neus achterna gezeten door een kat, die wij uiteraard weg hebben gejaagd. Het duifje konden we makkelijk pakken, in de tijd dat hij daar zat hebben we zijn moeder niet gezien en hem ook niet horen roepen. Op 't moment zit hij in een doos op een rustig donker plekje, morgen wilden we hem buiten op een rustige plek (plat dak) terug zetten om te kijken of zijn moeder hem komt voeren. Wat kan ik nu doen? Hoe groot is de kans dat hij de nacht overleefd? Ik heb geen duivenvoer in huis, alleen wat zaadjes die wij in de winter in netjes doen voor de vogeltjes. Kunnen we dat evt weken en proberen te geven? En hoe doe je dat? Tips zijn welkom!
Fijn te lezen dat het goed is gegaan met Druifje ;-) Zelf had ik een tijdje gelden een zieke duif in mijn tuin,uiteraard de dierenambulance gebeld en die gaven mij wel meteen het nummer van de vogelopvang. Toevallig waren ze vlak in de buurt en waren binnen 10 minuten bij mij,gelukkig voor de vogel!
Op internet kun je het nummer van de vogelopvang bij jou in de buurt vinden mocht er weer zo iets gebeuren,wat ik uiteraard niet hoop!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.