Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gevonden konijn is gisteren bevallen van één jong, kunnen er nog volgen?

Twee weken geleden hebben we in het park een tam konijntje gevonden dat daar gedumpt werd. Na enige tijd twijfelen bleek ze zwanger te zijn en nu is ze gisterenavond bevallen van één konijntje. Persoonlijk lijkt me dit weinig en ik heb de indruk dat ik nog wat beweging in haar buik zie. Ik weet dat bij sommige diersoorten de bevalling over meerdere dagen kan verlopen. Is dit bij konijnen ook het geval en moet ik me zorgen maken als ze vandaag niet zouden geboren worden?

Door alle stress van gedumpt te worden en in een nieuwe omgeving terecht te komen ben ik bang dat ze misschien overtijd zou zijn en het daardoor moeilijker verloopt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

In de aanloop van vakanties worden er overal dieren gedumpt: honden, katten, cavia's, goudvissen, schildpadden, dwergpapegaaitjes, dus ook konijnen... Schande.
U spreekt over een konijntje, het is dan misschien een Pooltje of een kleurdwerg, die hebben genoeg aan 4 jongen, heel dikwijls slechts 1 à 3 jongen.
Een worp kan inderdaad soms meerdere dagen duren, waarbij de kans op levende jongen minimaal wordt.
Gauw naar de dokter ter controle, ook omdat u nog beweging ziet in haar buik, ik zou bellen, een beller is sneller.
Succes.
Z512099
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing