Kan ik met mijn kat heen en weer reizen tussen mijn huis en mijn vriend? Ik ga daar vaak voor een weekend heen en wil de kat in een reismand mee.
Kan dat met een jonge kat? Raakt ze gewend aan het reizen in een mand en af en toe een weekend bij mijn vriend in huis te zijn?
Ze zal verder niet naar buiten gaan, rijden veel te veel auto's door de wijk.
Ik kan de kat niet zo lang alleen laten, dus ik had dit bedacht, maar is het niet te stressvol voor een kat?
Toegevoegd na 8 uur:
Het gaat niet om elk weekend, maar ongeveer 1x in de 2-3 weken, vrijdagavond weg en dan zondagavond weer terug. Circa 40 minuten met de auto.
Mijn vriend komt natuurlijk ook wel eens hier heen, maar we wisselen het af.
De kat een weekend alleen laten lijkt mij wat te lang.
Toegevoegd na 8 uur:
Het gaat om een JONGE kat, ik heb nu nog geen kat, maar ik wil er misschien eentje nemen binnenkort. Wil graag goed voorbereid zijn hierop, vandaar dat ik zo mijn opties bekijk.
Zelf neem ik mijn kat.geregeld mee achter op de fiets, geen kik geeft ie dan. Heb de indruk dat ie het wel leuk vind.
Toen ie Jong was heb ik wel van alles gedaan met m: trein, bus, tram, metro, achter op brommer, fiets, mee met auto. Op visite, Daar pluk ik nu de vruchten van: hij is nergens bang voor, vind alles wel leuk. Door itt tot vorige kat, die, ouder, wel voor veel bang was.
Huidige kat heb ik ook direct aan een tuigje laten wennen, erg handig, hij maalt er niet om, want: Tuigje is, leuk, lekker naar buiten. Ik zou zeggen: probeer het uit en kijk goed naar de Reactie van de kat. Mijn kat BV vind treinen erg leuk, hij gaat , aangelijnd, lekker naar buiten zitten kijken. Succes
http://www.kattengedragstherapeuten.nl/kittenleeftijd.html
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.