Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan een hamster zelf overheind komen als tie op zijn zij ligt?

Ik heb twee chinesedwerghamsters die het heerlihk vinden om samen in het molentje te lopen maar zag toevakug dat er een uit de molen viel en op zijn zij viel nu heb ik geholpen met overheind geholpen maar nu als ik er niet bij ben

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
819
Rieneke1
10 jaar geleden
Ja hoor, geen probleem :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Zoals elk ander dier moet ook een hamster zelfstandig op zijn poten kunnen komen als ze op de zij vallen.

Mocht het dier zichzelf niet op kunnen richten dien je met spoed naar een dierenarts te gaan, er is da iets goed mis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb wel eens gehoord dat schapen niet zelfstandig op hun poten terug kunnen rollen als ze op hun rug liggen. Als je ziet dat een schaap omgerold is, schijn je hem/haar te moeten helpen weer op te staan. Ik weet niet of dit waar is trouwens, misschien weet iemand anders dat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Schildpadden ook niet :P
Ivana
10 jaar geleden
Broodjeei, wat je schrijft klopt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Broodjeei; Klopt deels, ligt geheel aan het schaap, als een schaap enkel gebruikt wordt voor de fok of mest kan het zijn dat de rug te zwaar is en inderdaad niet meer recht op kan gaan staan, dit heeft te maken met het door fokken van de dieren. Kishkumen; Totale onzin, weet dat het op sommige sites vermeld wordt maar een schild van een schildpad is net als een ei hierdoor zal een schildpad door gewichtsverplaatsing altijd weer op zijn poten terecht komen (mits het dier door verkeerde voeding een vergroeid schild heeft).

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding