Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet mijn vis dood?

Mijn vis is al 2 weken ziek. Al zijn schubben staan open, en ook zo erg dat ik me er echt zorgen over maak. Hij at nog goed maar nu ik hem heb verwijderd van de andere vissen eet hij niet meer! Wat moet ik doen? Gaat hij dood? Of moet ik hem vermoorden, want ik wilde dat doen maar toen was hij nog zo actief, dat ik het toch maar niet heb gedaan! Hieronder zien jullie en foto van hem.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Jouw vis heeft buikwaterzucht, de symptomen zijn o.a. afstaande schubben zoals bij een dennenappel. De prognose voor de vis is ronduit slecht, je zegt dat al zijn schubben open staan, dat betekent dat zijn organen aangetast zijn, kans op genezing is zeer gering, moet ook pijnlijk voor hem zijn, met al die afstaande schubben.
De mooiste dienst die je hem kan bewijzen is hem euthanaseren...
Plaats de vis in een bakje met aquariumwater in de vriezer. Door de geleidelijke daling van de temperatuur van het water zal de zenuwactiviteit van de vis afnemen en zal de dood erop volgen. Proeven hebben uit gewezen dat dit een van de meest humane manieren is om een vis te doden.
Z512099
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De vis heeft buikwaterzucht. Heel besmettelijk, dus goed dat je hem in quarantaine hebt gezet.

In tegenstelling tot wat vaak wordt beweerd is deze ziekte echter wel te genezen als je er snel bij bent. Ga dus snel langs je lfs voor medicatie.

Vertel ook eens wat je waterwaarden zijn. Je moet kunnen uitsluiten dat daar wat mis gaat...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing