Hoe werkt dit aquarium pompje?

Ik heb, bij de kringloop, dit pompje gekocht voor in mijn aquarium. Er zat alleen geen gebruiksaanwijzing o.i.d. bij en nu weet ik niet hoe het pompje in het aquarium moet. Boven/onder water? Slangetje naar boven/beneden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Als het een luchtpompje is, zal hij boven water moeten. Hij moet immers lucht aanzuigen en via het slangetje via een uitstroomsteentje weer de lucht in het water blazen.

Kan ook zijn dat het een waterpompje is die water pompt naar een filter met filterwatten. Dan moet hij water aanzuigen en zal hij onder water moeten.

Als ik het zo zie, vermoed ik dat het een waterpompje is maar dat weet ik niet zeker. Kan je aan de opening waar de snoer het apparaatje naar binnen gaat zien of het waterdicht gemaakt is ?
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ vooral voor de laatste zin. ook zal een wateringang zal iets van een filter hebben.