We moeten we doen met een zwerver kat die telkens terug komt?
We hebben de laatste 3 weken een kat gezien die telkens naar ons huis komt en op ons grond gebied komt. Mijn ouders voeden deze kat al 3 weken lang. En er word vermoed dat deze kat een zwerver kat is omdat wanneer het ons lukt om de kat te aaien dat we de ribben voelen. Ook heeft deze kat opgezette tepels en een klein buikje wat misschien kan duiden op kittens die de kat misschien kan hebben.
Wat moeten we doen?
Mijn ouders willen niet de dierenbescherming bellen omdat ze geen vertrouwen hebben in de dierenbescherming. Voor de rest is het een verlegen kat die alleen naar je toe wilt komen als je hem lokt met eten. Heel af en toe lukt het nog wel eens zonder eten te gebruiken.
MAAR hier komt de catch. Me ouders willen de kat dus in huis lokken zodat ze de vertrouwen winnen en zo met de kat naar de dierenarts kunnen gaan om te kijken van wie deze kat is. Als deze kat van niemand is, zijn ze van plan om de kat zelf te houden. Ik heb hier geen problemen mee maar ik maak me zorgen om te kijken of dit wel de juiste oplossing is.
Wat vinden jullie hiervan en vertel ons jullie meningen wat we kunnen doen of wat misschien een betere oplossing is.
ALLE SUGGESTIES ZIJN WELKOM!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.