Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel kilo kan een shetlander dragen?

mijn verzorgshet is ong. 1.10 hoog hoeveel kilo kan hij dragen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Hey, ik heb tot mijn 13de met een shetlander gereden en die van jou is toch wel groot. Ze zeggen altijd dat je 20% max. mag wegen van het gewicht van de shetlander. 50kg is echt wel ong. de maximum voor een shetlander maar je grootte maakt natuurlijk ook wel wat uit. Nog veel plezier met jouw verzorgshetje :) Mvg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iedereen die iets met paarden doet heeft zijn eigen mening. Dit is zijn hele tricky vragen en kunnen uitmonden in hele grote discussies.
Ik hoop dat wanneer iemand aanstoot neemt aan mijn antwoord gewoon een topic opent op bokt.

Een pony van 1,10 zal ongeveer 200KG wegen. Voor dagelijks gebruik zou je voor de gezondheid van het beestje ongeveer 15% maximaal van zijn eigen gewicht moeten nemen. Tussen de 30 en 40 kilo maximaal). Dit omdat niet het skelet maar de spieren in zijn rug het gewicht op moet vangen.

Het verhaal van de lengte van de ruiter is maar gedeeltelijk van toepassing voor de pony maar voornamelijk voor de ruiter zelf. Als je hoger boven je paard uitsteekt dan veranderd het zwaartepunt en dat maakt het lastiger om je balans te houden. Uiteindelijk heeft het ook invloed op de balans van je pony, maar de ruiter heeft daar in eerste instantie het meeste last van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zegt ongeveer 200 kilo en dan maximaal 15% van dit gewicht. Dan kom ik uit op max. 30 kilo bij een pony van 200 kilo. Dan kunnen er alleen maar kinderen tot een jaar of 10 op rijden of zie ik dit verkeerd. Ik denk zelf dat zo'n maat pony tot max. 40 kilo wel kan hebben.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding