Mijn kat valt mij al krijsend aan, wat kan ik doen?
Sinds ongeveer een half jaar geleden valt onze kater mij opeens aan. Bij mijn partner doet hij niks. Het begin met een gekrijs (zo'n beetje hetzelfde geluid als katten doen als ze vechten) en dan gaat hij plat op zijn buik met oren naar achter achter me aan. Zelfs als ik van hem wegloop, zonder hem aan te kijken of aandacht te geven, komt hij naar me toe en haalt naar me uit met nagels en gekrijs. Er is niet echt een aanleiding te ontdekken, hij doet het als ik naar hem toe loop, maar ook als ik richting de keuken van hem weg loop. Verder is het heel sporadisch, er zitten soms twee maanden tussen en dan komt het opeens weer. Hij is nu zo'n twee jaar oud en is net hersteld van een blaasontsteking (in die tijd viel hij overigens helemaal niet naar me uit). Als hij uiteindelijk een tijdje onder de tafel heeft kunnen 'afkoelen' komt hij meestal een beetje onzeker naast me op de bank zitten en mag ik hem gewoon knuffelen. Vaak is hij dan erg aanhankelijk. Na zo'n aanval is onze andere kat (een poes) een beetje terug getrokken en begint ze erg snel te blazen tegen de kater. Beide katten zijn geholpen trouwens. En de kater is normaal gesproken een echte knuffelkont. Het zijn wel binnenkatten en met mooi weer mogen ze op het balkon, maar dat vinden ze nog een beetje eng. Beide katten zijn opgegroeid zonder moeder en over het algemeen angstig voor hard geluid, nieuwe dingen en vreemde mensen. Voor hun twee baasjes zijn ze lief en knuffelig, maar zo gaat het niet meer.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.