Mag ik mijn overleden kat in mijn eigen tuin begraven? En zoniet, waarom niet?
Ik heb helaas gisteren mijn zeer geliefde kater van nog net geen 9 jaar in laten slapen. Ik ben kapot van verdriet, maar moet nu ook over deze vraag nadenken. Op dit moment ligt hij in de koeling bij de dierenambulance. Ik heb tegen de dierenambulance gezegd dat ik nog niet weet wat ik wil en dit grote verdriet eerst wat wil laten bezinken. Ik bel ze hierover nog.
Vorige katten heb ik in de tuin begraven, maar dat is al ruim 10 jaar geleden. Ik heb ze zelfs een paar dagen opgebaard in mijn huis, maar toen was het winter en deed ik de verwarming uit. Het is nu te warm daarvoor in juni helaas.
Mijn overleden honden heb ik wel laten cremeren omdat ze ook gewoon veel groter waren dan een kat. De keuze was toen voor mij makkelijker. De urnen staan in mijn huis op de boekenkast. Misschien ook een mooi idee voor deze kater? Toch is het misschien nog mooier om hem te begraven onder zijn favoriete boom in mijn tuin, hoewel dit volgens mij officieel niet mag. Toch doen veel mensen dit. Ik moet op korte termijn een beslissing nemen. De dierenambulance heeft me al verteld dat ze me niet gaan aangeven als ik de kat ophaal en in de tuin begraaf. Wat zijn eventuele risico's? Wat kan er gebeuren als ik het gewoon doe?
Tips over de rouwverwerking zijn ook welkom. Ik kan niet meer eten en heb even nergens meer zin in.
Het voelt gewoon het beste inderdaad om hem in de tuin te begraven, alsof hij er dan nog een klein beetje is. Dus dat zal ik dan ook doen. Onder de boom waar hij graag in klom en die hij regelmatig als krabpaal gebruikte.
is ie toch nog bij ons. als je je kat in een doos zou begraven kun je de doos mooi aankleden en "versieren, werkt ook als rouwverwerking. nogmaals sterkte
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.