Hoe kan je verkopers van pups op marktplaats natrekken?
Mijn schoonouders willen graag weer een pup nemen. Ze hebben altijd al honden gehad, en nu de vorige twee jaar geleden overleden is willen ze weer een pup nemen.
Ze zijn op zoek naar een boerenfox.
Er staan een aantal pups te koop op Marktplaats, maar mijn schoonouders hebben geen internet. Dus ik heb aangeboden wat advertenties voor ze te printen en deze naar ze op te sturen.
Ik wil alleen niet dat ik ze advertenties stuur van slechte fokkers. Hoe kan ik dat voorkomen?
■ Vertrouw geen verkoper die verschillende hondenrassen aanbiedt. „Ik ken genoeg hondenfokkers om te weten dat het nogal monomane mensen zijn, op het hysterische af”, zegt dierenarts Fred van der Kolk. „Fokkers van boxers zijn wild van boxers. Die fokken niet ook nog eens teckels, keeshonden en poedels.”
■ Kijk in het paspoort. Zijn de pups gevaccineerd in België? Reden voor twijfel. Dat is namelijk (oké, tenzij de fokker op de grens woont) bijna nooit de dichtstbijzijnde dierenarts. Van der Kolk: „Dan moet je je afvragen hoe betrouwbaar de dierenarts is.”
■ Hoe moeilijk ook: koop geen pup omdat je hem zielig vindt. Daarmee hou je de handel in stand.
■ Zorg dat je niet alleen de moederhond te zien krijgt, maar ook het nest met de moederhond erbij. Is het trouwens wel echt de moeder die aanwezig is? Hoe reageren de puppy’s op de hond? Het hele artikel zie je hier: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=690642367646172&id=637937439583332&stream_ref=10
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.