Wat zijn mijn rechten als een omwonende mijn kat heeft gevangen? Zie uitleg.
Mijn broer heeft thuis een kat. Deze kan gewoon naar buiten via het kattenluik.
Gisterenavond viel het hem op dat zijn kat al zo lang buiten was, want dat doet ze normaal nooit.
Toen hij buiten de kat riep, hoorde hij hem miauwen. Toen hij haar ging zoeken, kwam hij erachter dat het geluid van de achterplaats van de slagerij vandaan kwam, die hier een paar deuren verderop zit.
De poort van de achterplaats was open, dus hij is gaan kijken.
Daar zat de kat in een kooitje, in een soort van val, met vlees erin. Haar neus lag helemaal open, en ze was in een soort van shock.
Mijn broer heeft het kooitje kapot gemaakt en de kat bevrijdt.
Als hij haar niet had gevonden, en de mensen van de slagerij vanmorgen op het werk kwamen, was het waarschijnlijk verkeerd afgelopen.
Ik vind dit écht niet normaal! Kan hij hier iets tegen doen? Hij gaat straks in ieder geval naar de slagerij om verhaal te halen..
Toegevoegd na 34 minuten:
Inmiddels is mijn broer bij de zaak naar binnen geweest, maar de slager doet natuurlijk of hij nergens van weet, aangezien zijn winkel vol met klanten stond. Ik heb overigens ooit vakantiewerk gedaan bij die slager, en ik weet dat er op die achterplaats niets te halen valt, de container met afvalvlees staat in een afgesloten hok. Ik snap dat de kat aangetrokken wordt door de geur, maar met een simpele 'kssst' krijg je een kat ook wel weg..
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.