Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat doe ik tegen de stinkadem van mijn hond?

Hij is 11 jaar , een vuilnisbakkenras.
Nooit ergens last van gehad, tot nu ; hij stinkt heel erg uit ze bek.
Wat doe ik hier tegen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
921
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik dacht dat je pas een chihuahua had?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb ik ook.
Een Chihuahua puppy.
Maar we hadden al een hond
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh oké,volg het advies op van de antwoorden want ik denk dat je hond iets aan zin gebit heeft.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hi Niels.

Slechte adem bij viervoeters kan komen door velerlei zaken. Naast tandsteen en infecties kunnen ook de tong of gedragsverandering meespelen. Naarmate honden ouder worden willen ze wel eens afval of hun eigen uitwerpselen opeten. Dat is een vreemde gewaarwording maar het gebeurt. Je kunt ook eens kijken hoe zijn tong eruit ziet, is deze wat gelig? Dan zouden het de tongbacteriën kunnen zijn. Als je verder niets geks ziet aan de tanden of tanden, dan kan door een onderliggende aandoening komen. Als je twijfelt altijd direct naar de dierenarts!

Wat je zou kunnen doen is : droge brokken geven, geen plakkerige voeding, laten kauwen op speeltjes. Ook wortels kunnen fungeren als een soort tandenborstel. je zou ook zijn tong kunnen schoonmaken met een speciale tongborstel.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij de dierenarts de tanden laten reinigen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Allereerst naar de dierenarts met het beestje.
Een slecht onderhouden gebit kan een oorzaak zijn van slechte adem, maar er zijn ook andere oorzaken mogelijk die niets met het gebit te maken hebben.
Mocht het gebit de oorzaak zijn, dan kan je na het schoonmaken door de dierenarts het gebit onderhouden door dagelijks een lik Dentisept in de bek te geven.
Dit is een pasta die door de tong in de mond wordt verdeeld, en de tanden en kiezen plaque-vrij houdt.
Ook ondersteunt het herstel bij gingivitis en huidplooi dermatitis.

Ook geschikt voor gebruik bij katten.
(Lees meer...)
Rieneke1
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding